تاریخچه شرکت بوتان


گروه صنعتی بوتان از جمله شرکت های معتبر در زمینه تولید و خدمات پس از فروش لوازم گرمایشی ( آبگرمکن، پکیج شوفاژ دیواری و رادیاتور) فعالیت دارد. 

 

شرکت بوتان در سال 1332 به همت محمود خلیلی و فرزندش محسن خلیلی (که دارنده‌ی عنوان پدر صنعت ایران می باشد) با هدف توزیع گاز مایع  پایه گذاری شد. سپس در طی سال های 1335، 1338، 1343، 1345 به ترتیب اولین اجاق گاز، اولین بخاری گازی، اولین آبگرمکن گازی ایستاده و اولین سیلندر گاز مایع را تولید کرد. در سال 1338 اولین مرکز تماس مجهر به بیسیم برای ارائه خدمات به مشتریان در بوتان راه اندازی شد. 

در سال 1346 شرکت بوتان برای اولین بار در ایران اقدام به گازسوز کردن خودورو کرد و در سال 1367 اقدام به تولید اولین آبگرمکن دیواری کرد. 

شرکت بوتان

در دهه 1370 شرکت بوتان توانست بعد از سال ها تلاش و به پشتوانه تجربه سال ها کار صنتی اقدام به تولید قطعات وارداتی آبگرمکن و همچنین صادرات قطعات آبگرمکن به کشور های اروپایی مانند: آلمان، انگلستان و ایتالیا کند همین طور دهه 1370 شرکت بوتان بعد از دستاوردهای دیگر در طراحی، ساخت و تولید انبوه دیگر محصولات گرمایشی() موفق به دریافت انواع گواهینامه های استاندارد بین المللی شد و اولین پکیج شوفاژ دیواری کشور را در سال ۱۳۷۲ تولید نمود.

همچنین در طی این سال ها اقدام به تجهیز زیر ساخت ها و راه اندازی آزمایشگاه های مجهز کرد. 

با آغار دهه 1380 با توجه به حجم تولیدات و سفارشات، کارخانه مدرن ساوه مورد بهره برداری قرار گرفت. سال 1387 برای شرکت بوتان آغاز صادرات آبگرمکن به اروپا بود در سال 1388 گروه صنعتی بوتان موفق به اخذ نشان های "صادر کننده‌ نمونه ملی" ، "تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان" شد و همچنین به عنوان واحد نمونه کشوری در استاندار و کیفیت برتر انتخاب گردید.

 

 

تاریخچه شرکت بوتان